GENEL ANKET
7 Days to Die oyunu hakkında güncel haberleri ve bilgileri bulabileceğiniz Türkiyedeki resmi blog sayfasıdır.
5 Mart 2015 Perşembe
7 DTD Oyun Mekanikleri (Healt, Hydration, Stamina, Hunger)
HEALTH
Yukarıda görüldüğü gibi en sol tarafta olan sizin oyundaki HEALTH yani sağlık barınızdır. Oyun içinde yaptığınız mücadelelere bağlı olarak artar yada azalır. 7 farklı olarak sağlığınızı azaltan etmen vardır. Bunlar;
1. Zombi saldırıları
Zombilerin sizlere yaptıkları saldırılar doğrultusunda size verdikleri true damage yani doğrudan hasardır. Mesela spider zombi size 20 damage vurduğunda o sizin sağlık barınıza -20 etki eder.
2. Yükseklik
Tepe veya bir binadan atlayıp belirli bir yükseklikten düştüğünüzde sizin sağlığınıza eksi yönde etki ederek sağlığınızın düşmesine buna ek olarak sizi kütürüm bırakacak duruma yol açan sakatlanmaları yaşamanıza olanak sağlayan hasar biçimidir.
3. Silah Hasarı
Ateşli silahlar mesafeye bağlı olarak size verdikleri hasarlar yükselir veya azalır. Bunun yanında oyun içinde saldırı için kullanılan yakından dövüş (melee) silahlarda mevcuttur. Bunları verdikleri hasarlarda sizin staminanıza veya kullandığınız melee silahın dayanıklılığına bağlı olarak değişir.
4. Alan Etki Hasarı
Bu hasar çeşidi sizin veya başka oyuncuların kurduğu mayın tuzakları dinamitler veya buna benzer alan etkili hasar taşıyan bombalar olarak nitelendirilen silahların patlaması sonucu sizin o patlamanın olduğu yerin merkez çapına olan uzaklığınıza bağlı olarak aldığınız hasardır. Patlamanın merkezine yakınsanız daha çok hasar alıp uzaksanız daha az hasar alırsınız.
5. Su Etkili Hasarlar
Oyundaki göl nehir veya akarsularda suyun altında uzun süre kalınca yaşanan boğulma sonucu nefesinizin bitip sağlığınızın giderek azalması anlamanına gelmektedir.
6. Yiyecek Hasarları
Herhangi bir yerde bulduğunuz yiyeceklerin oyun içinde belirtilen özelliklerine bağlı olarak zehirlenme enfeksiyon kapma isal olmak veya ateşlenme gibi debuff etkileri kazanarak sağlığınızın azalması durumudur. Aynı durum içecekler içinde geçerlidir. Bir su birikintisinden alınıp ve ısıtılmadan içilen su isal yada enfeksiyon kapma gibi bir duruma yol açabilir.
7. Sürekli Olan Negatif Etkiler
Bu durumu yaşayanlar ise mutlaka ilaç bularak veya bir tedavi yoluyla iyileştirilmesi gereken sağlığımıza oyun boyunca oyuncu ölene dek devam eden etki durumudur. Kanamalar yiyecek zehirlenmesi veya ölümcül enfeksiyonlar gibidir. Kanama yaşadığınız zaman eğer ki bandajınız yoksa sağlığınız sürekli olarak saniyeye bağlı olarak kan kaybı yaşamaktadır ve sonucunda sağlık barınızdaki değer bittiğinde ölürsünüz.
STAMINA
Oyun içinde sizin hareket etmenizi koşmanızı veya vücutsal olarak hareketinizi destekleyen tüm yaşamsal olaylarınızı gerçekleştirmenizi sağlayan HEALTH ile orantılı olarak azalıp yada artan bardır. Örneğin koştuğunuzda staminanız düşer ve durduğunuzda ise artmaya başlar.
HUNGER
Oyunun bize sunduğu hayatta kalmanın en önemli niceliklerinden biridir. Yemek barıdır. Sizin aldığınız besinlerle bu bar artar ve yaptığınız işlere bağlı olarak zamana bağlı olarak azalır. Herhangi bir debuff etkisi yoktur fakat enfesiyon durumlarında veya hastalanma durumlarında alınan besinler tam olarak bu barı doldurmaya yetmez.
HYDRATION
Hidrasyon yani susuzluk hissi yani vücudun sıvı ihtiyacının gösterildiği genel bardır. Bu bar Stamina barıyla bağlantılı olarak çalışır. Mesela soluksuz koştuğunuzda staminanız hızla azalır ve buna orantılı olarak susuzluğunuzda artmaya başlar. Böyle durumlarda su içerek hem staminanızı hemde hidrasyonunuzu arttırabilirsiniz. Bunun yanında kahve yaparak özel meyve suları üretip içerek bazı bir takım yemeklerden aldığınız sıvılarla bunu arttırabilirsiniz.
EN ÖNEMLİSİ "WELLNESS"
Herşeyden en önemlisi ve oyuna 8.0 sürümünden sonra konulan en önemli özellik olan wellness bu dört özelliğin orantılı olarak dengelenmesi biçimidir. Oyun içinde oyuncular hayatlarını kaybedebilirler ve böylelikle onlara oyun başıdna verilmiş olan wellness puanını bir miktar düşürürler. Ama sürekli olarak wellness puanını ölerek düşüren oyuncular bir süre sonra dayanıklılıkları azaldığından uzun süre koşamayacak mücadele edemeyecek hatta melee silahlarla zombilere tek atamayacak duruma kadar gelebilirler. Wellness sizin HEALTH, HUNGER ve HYDRATION üçlüsüne bağlı olarak bufflanır veya debufflanır. O yüzdende oyun içinde size ilk başladığınızda wellness puanı 100 olarak verilir ve sonra siz öldükçe bu puan düşer. Veya siz hazırladığınız farklı yemeklerle veya içtiğiniz farklı içeceklerle (meyve suyu kahve vb.) aldığınız vitamin ağrı kesici veya aleo kremlerle bunu yükseltebilirsiniz. Fakat bu zamana bağlı olarak yavaş artmaktadır. Dayanıklılığınız maksimum 200 olmaktadır. Harici durumlarda alınan besinler olsun ilaçlar olsun 250ye kadarda çıkabilir.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder